• وبلاگ : چرک نويس
  • يادداشت : جک
  • نظرات : 4 خصوصي ، 10 عمومي
  • درب کنسرو بازکن برقی

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     

    بسم رب الزهرا
     
    سلام عليکم بزرگوار
    وقت بخير و خدا قوت

    عيدتان مبارک
    انشاالله عيدي خود را از دستان مبارک مهدي فاطمه عج هديه بگيريد و برکت لحظه هاي عمرتان پر بار تر و پربار تر شود.
     
    قلمتون پايدار
    شهادت نصيبتان
    التماس دعا
    يا زهرا

    + علي 

    دلي که عشق ندارد و به عشق نياز دارد،آدمي را همواره در پي گمشده اش،ملتهبانه به هر سو مي کشاند...!

    درست مثل تو!

    + علي آلياني 
    افراطي‌ترين نوع برخورد نيز همين قلاده بستن و به درگاه امام حسين علي (ع) رفتن است؛ رفتاري که ساده‌انگارانه‌ترين نوع ابراز محبت به درگاه سرور و سالار شهيدان است و تنها زمينه ساز فضاسازي جريانات ضدشيعي به ويژه جريان افراطي وهابي مي‌شود. متأسفانه اين رويکرد‌ها که برگرفته از برداشت‌هاي سطحي از مکتب انسان‌ساز تشيع است، در سال‌هاي اخير در اشکال متعدد ظهور و بروز کرده و همواره نهي شده؛ اما اين بار از دريچه متفاوتي خود را به معرض نمايش گذاشته است.



    بي‌گمان در مقام عرض ارادت به ساحت ملکوتي معصومين، نياز به برخي رفتارهاي ظاهري ـ که هيچ نسبتي با دين و مذهب ندارد ـ نيست و اين عرض ادب نزد معصومين، بايد در نيت اشخاص باشد، وگرنه اين که در کلام نمايش‌هاي اينچنيني به راه انداخته و مکتب شيعه را با همين رفتارهاي ظاهري هزينه‌زا شناساندن، نه تنها به مصلحت نيست که بازي با آبروي شيعه است.

    پيش از اين نيز از برخي مراجع معظم تقليد ـ مشخصاٌ ـ درباره چنين رفتارهايي، استفتائاتي با اين مضمون شده بود که: «برخي مداحان شعرهاي نامناسب خوانده، مانند من حسين اللهي هستم يا قلاده? سگ به گردن انداخته يا صداي سگ درمي‌آورند، وظيفه? ما در برخورد با اين افراد چيست؟».

    آيت‌الله العظمي صافي گلپايگاني در اين باره پاسخ داده بودند: «اشعار مذکور خواندنشان جايز نيست و اعتقاد به مضمون آن کفر است و بايد از آن جلوگيري شود و صداي سگ درآوردن کار زشتي است».

    آيت‌الله موسوي تبريزي نيز در اين باره چنين پاسخ داده بودند: «مداحي و خواندن اشعار در مجالس اهل بيت (ع) بايد طوري باشد که موجب وهن نباشد و بهانه به دست دشمنان شيعه ندهد. در مجالس اهل بيت (ع) بايد اشعاري خوانده شود که فضائل آن بزرگواران بيان شود و مصائب و مظلوميت آن‌ها براي مردم گفته شود. ائمه (ع) از ما نخواسته‌اند که خود را به صورت حيوان درآوريم، آنچه از ما خواسته‌اند اين است که مؤمن صالح باشيم و اخلاق ما اخلاقي باشد که از آن بزرگواران رسيده است».

    و آيات مکارم شيرازي و سيستاني نيز تأکيد کردند، اين اشخاص ارشاد شوند و در واقع عمل مذکور را نهي فرموده‌اند.

    با اين اوصاف، گويا رفتارهايي که هيچ يک از مراجع تقليد تأييدش نمي‌کنند، و هيچ سند فقهي محکمي ندارد، بايد جدا نقد شود. همچنين جريانات مذهبي نيز با سکوت از کنار چنين رفتاري نگذشته و اين شيوه عرض ادب را که شايد خالصانه نيز باشد، نوعي از عرض ادب همچون سينه‌زني قلمداد نکنند، چرا که مقايسه‌اي ناپذيرفته است و تنها ثلمه‌اي به کليت عزاداري امام حسين بن علي (ع) وارد مي‌کند.

    بنابراين، بايد مراقب بود که با چنين کجروي‌هايي، شيوه عملي امام حسين (ع) و عدالت طلبي، آزادگي و ظلم ستيزي و مقابله با طاغوت، جاي خود را به چنين رفتارهاي سطحي ندهد.

    روزهاي محرم و صفر، يادآوري راهي است که امام سوم شيعيان به پيروان و محبانش نشان داد و قيام مظلوم بحق در اقليت را پيروز بر ظالم غيرحق اکثريت کرد؛ هر چند به ظاهر نشان دهد که شمشير بر خون برتري يافته، ولي تاريخ روايتي ديگر خواهد داشت و با خون همين مظلومان، سند حقانيتشان بر کتاب تاريخ براي ابديت درج شده است و اين کمال بي‌انصافي و ظلمي دوچندان در حق ائمه هدي است که عمق اين حرکت بزرگ را در سطحي‌ترين پايين و دل اين بزرگواران را به درد آورد.

    امام حسين (ع) کلب نمي‌خواهد، بلکه آزاده بصير و ديندار مي‌خواهد که در وقت انتخاب و پيچ‌هاي تاريخ، فرق حق و باطل را دريافته باشند؛ جان بر کفاني مي‌خواهد که در منزلگه انتخاب، توان تشخيص سنگرگاه حق و اردوگاه باطل را داشته باشند و اسير ظاهرگرايي صرف نشوند.

    ايشان در مقام يک چهره مصلح همچنان که نماد مظلوميت تشيع سرخ علوي است، نماد آزادگي و سخنگويي براي ارشاد به راه حق در آخرين نفس‌ها و حتي بر فراز نيزه بوده و اين سخت دردآور است که برخي شيعيان، عمق نگاه اين اسوه انسانيت را درک نکرده باشند؛ پس اندکي به خود آييم و اگر خود چنين رفتارهايي نمي‌کنيم، ديگراني را که اسير چنين کارهاي وهن‌آلودي هستند، ارشاد نماييم.

    منبع: تابناک

    + علي آلياني 

    سلام

    آدم نميدونه انصافن درباره کساني که آب به آسياب دشمن ميريزن چي بگه!

    خوتون قضاوت کنيد:

    مراقب باشيم اسباب وهن سرور شهيدان نشويم؛
    انتشار تصاويري در فضاي مجازي، همزمان با مراسم اربعين که برخي اشخاص را با قلاده در بين‌الحرمين نشان مي‌داد، شوک جدي را پديد آورده است؛ تصاويري که جز وهن امام حسين بن علي (ع) و مکتب سرخ تشيع سودي نداشته و تنها ابزار دست برخي جريان‌هاي افراطي وهابي براي زير سؤال بردن اعتقادات ريشه‌دار شيعيان مي‌شود. با اين حساب آيا چنين ظاهرگرايي حتي کوچک‌ترين اثر مثبتي براي شيعه دارد؟
    انتشار تصاويري در فضاي مجازي، همزمان با مراسم اربعين که برخي اشخاص را با قلاده در بين‌الحرمين نشان مي‌داد، شوک جدي را پديد آورده است؛ تصاويري که جز وهن امام حسين بن علي (ع) و مکتب سرخ تشيع سودي نداشته و تنها ابزار دست برخي جريان‌هاي افراطي وهابي براي زير سؤال بردن اعتقادات ريشه‌دار شيعيان مي‌شود. با اين حساب آيا چنين ظاهرگرايي حتي کوچک‌ترين اثر مثبتي براي شيعه دارد؟

    به گزارش «تابناک»، قلاده و زنجيرهايي بر گردن، افتاده بر خاک، دقيقاً شبيه به کلب (سگ) و البته به قول اين عده کليب (سگ پست)؛ حتي از عوعو کردنشان نيز گزارش‌هاي تأييد نشده‌اي به گوش مي‌رسد. رويکرد اين عده که خود را «کليب الحسين» مي‌خوانند، اظهار عجز و همچنين وفاداري و خاکساري نزد امام حسين (ع) است و به عبارت ساده‌تر با نيتي درست، عملي ناپذيرفته صورت پذيرفته و بد‌ترين صورت بيان انتخاب شده است.

    اين شيعيان که متأسفانه عمدتاً هموطنان فارسي‌زبان هستند، با تکيه بر برخي حکايت‌هاي غيرمستند يا داراي اعتبار تاريخي بسيار ضعيف همچون زنجير و قلاده طلا بستن براي نادر شاه در ورودي قبر حضرت علي (ع) و يا تکيه بر برخي اشعار کهن که لفظ سگ در آن‌ها آمده و مواردي از اين دست که نه مجوز فقهي و شرعي وهن تشيع است و نه حتي داراي استنادات تاريخي محکمي است، پيش از اين در برخي هيأت‌ها مطرح شد که با موضع گيري تند روحانيون و مداحان همراه بود، ولي اين خط همچنان استمرار پيدا کرد و متأسفانه از کلام ظاهري به رفتارهايي به مراتب افراطي‌تر تسري يافت.
    + علي آلياني 
    لعنت بر پيروان راستين يزيد بن معاويه!

    رسانه ها از دستگيري چندين تروريست سلفي وهابي در يک مجلس فحشاي دسته جمعي در شهر ادلب سوريه در عمليات ارتش اين کشور خبر دادند.
    به گزارش جهان به نقل از مهر، العالم به نقل از يک منبع لبناني گزارش داد نيروهاي ارتش سوريه، اعضاي يک گروه تروريستي مسلح را در يک مراسم فحشاي دسته جمعي در ادلب دستگير کردند.

    اعضاي يک گروه تروريستي افراطي موسوم به "جبهه النصره" وابسته به شبکه اخوان المسلمين در سوريه به رهبري فاروق طيفور در يک رسوايي جنسي شرم آور دست داشتند.

    بر اساس اين گزارش، يک گروه 20 نفره از افراد مسلح اين گروه تروريستي به سرکردگي ابو احمد التميمي در يک مراسم فحشا با حضور 30 زن از اعضاي اين گروه و گروه موسوم به ارتش آزاد دست داشتند؛ همچنين برخي از اعضاي گروه 30 نفره، زنان به اسارت گرفته شده سوري هستند.

    ارتش سوريه در عملياتي ويژه اين افراد را به همراه سرکرده آنها در شهر ادلب را در شرايطي شرم آور بازداشت کرده است.

    محل بازداشت سالني در شهر ادلب بوده و تروريستها از رفتار شرم آور خود فيلم و عکس تهيه مي کردند.بر اساس بازجويي از بازداشت شدگان به ويژه التميمي 40 ساله که تبعه سعودي است مشخص شده که 15 نفر از اين تروريستها خارجي هستند؛

    همچنين برخي از زنان بازداشت شده نيز سعودي هستند.پيش از اين نيز شورشيان مسلح در سوريه رسوايي هاي اخلاقي متعددي داشتند که نمونه بارز آن عبدالرزاق طلاس در شهر حمص و همچنين يک سرهنگ فراري ارتش در لاذقيه بود.
    + علي آلياني 
    کشتار نواميس مسلمين بدست مزدوران باصطلاح خادم الحرمين و نو خليفه عثماني!
    عکس/ قتل فجيع زن سوري توسط مخالفان
    اخيرا تصويري در شبکه هاي اجتماعي منتشر شده است که در آن جسد زني را نشان مي دهد که به ستوني وسط يکي از خيابان هاي حمص بسته شده است.

    به گزارش جهان به نقل از شبکه ايران، اخيرا تصويري در شبکه هاي اجتماعي منتشر شده است که در آن جسد زني را نشان مي دهد که به ستوني وسط يکي از خيابان هاي حمص بسته شده است.

    اين زن ابتدا به اين ستون بسته شده و سپس به قتل رسيد است. دليل قتل اين زن مشخص نيست، اما برخي منابع که اين تصوير را منتشر کرده اند، مي گويند، وي را اعضاي ارتش آزاد سوريه، گروه مسلح مخالف دولت بشار اسد، به قتل رسانده است.

    همين منابع علت کشته شدن اين زن را طرفداري وي از دولت اسد اعلام کرده اند.


    + علي آلياني 
    ادامه:

    لعبسي، عمليات‌ تروريستي بسياري در سوريه انجام داد و اقدام به جمع‌آوري نيرو کرد که توسط نيروهاي امنيتي سوري دستگير شد. پس از آنکه وي از زندان آزاد شد؛ به لبنان گريخت تا پايه‌هاي يک جريان سلفي براي فعاليت در سوريه را آماده کند.

    بهيه حريري، خواهر رفيق حريري، نخست‌وزير اسبق لبنان به صورت مخفيانه، پرونده‌هاي امنيتي لبنان و سوريه را در اختيار وي قرار مي‌داد. بهيه حريري در سال 2004 با رئيس امنيت داخلي آمريکا جلسه‌اي داشت؛ در اين جلسه به وي دستور داده شد تا راه هاي ورود گروه‌هاي سلفي به شمال لبنان براي فعاليت عليه حزب‌الله و سوريه و همچنين ايجاد توازن قوي در لبنان براي مقابله با شيعيان را فراهم کند؛ ولي اين موضوع شکست خورد.

    در حال حاضر يک شيخ سلفي به نام احمد الاسير در شهر صيدا فعاليت مي‌کند؛ وي به کمک يک عضو دستگاه اطلاعات قطر و با حمايت مالي اين کشور سعي در گسترش فکر سلفي در لبنان دارد. الاسير به اين دليل شهر صيدا را انتخاب کرد که اين شهر معروف به دروازه جنوب لبنان است، به دليل آنکه اين شهر اکثريت سني مذهب دارد؛ وي سعي داشت صيدا را به تصرف در آورده و مانع ارتباط حزب‌الله با شيعيان جنوب لبنان شود.



    * خيانت‌هاي اخوان‌المسلمين سوريه به اسد

    بعد از آنکه حافظ اسد، اخوان‌المسلمين سوريه را سرکوب کرد، بازماندگان اين گروه براي ادامه فعاليت، تحت پوشش طرفداران حزب بعث وارد دستگاه‌هاي حکومتي شدند؛ اين افراد به عنوان راه‌هاي نفوذي قلمداد شده و هر زمان که مسئولان اخوان‌المسلمين در خارج از سوريه اراده مي‌کردند؛ مي‌توانستند از آنان براي ضربه زدن به اين کشور استفاده کنند. آنها فکر مي‌کردند که حزب بعث، تمام فعاليت‌ها در سوريه را کنترل مي‌کند و بر دولت تسلط دارد. مسئولان اخوان‌المسلمين تصور کردند که بشار اسد، مانند پدرش نيست و وي هنوز جوان است و از سياست چيزي نمي‌فهمد.

    پس از بروز جنگ‌هاي کويت و حمله آمريکا به عراق، مخالفان سعي کردند، بشار اسد را به امور خارجي مشغول کرده و خود را وارد پست‌هاي کليدي دولت کنند. اين افراد با گذشت زمان فعاليت خود عليه دولت را با انتشار روزنامه و راه‌اندازي شبکه‌هاي خبري آغاز کردند. براي مثال زماني که سرمايه‌اي وارد کشور مي‌شد؛ مخالفان براي بدنام کردن دولت، اين سرمايه را ميان افراد بسيار کمي تقسيم مي‌کردند.

    افراد نفوذي اخوان‌المسلمين براي ادامه اين طرح، نظارت بر مرزهاي سوريه بسيار کاهش دادند. کابينه‌هاي سابق دولت زماني که با بشار اسد جلسه‌اي برگزار مي‌کردند؛ درباره وضعيت کشور تصوير غلطي به وي ارائه مي‌دادند و گزارش‌هاي ارائه شده هيچ يک از مشکلات موجود در جامعه را منتقل نمي‌کرد.

    براي مثال شخصي به نام اياد غزال، يکي از مسئولان امنيتي استان حمص بود؛ وي از اعضاي سابق اخوان‌المسلمين بود و بعدها وارد ارتش سوريه شد. غزال در زمان حضور خود در ارتش، عکسي با بشار اسد داشت و آن را در دفتر کار خود نصب کرده بود. وي در حمص فاصله طبقاتي ايجاد کرده و به مردم پايين دست ظلم مي‌کرد و درآمد روزانه آنها را به زور تصرف مي‌کرد. ساکنان شهر حمص بارها قصد داشتند از وي شکايت کنند ولي راه ارتباطي با بشار اسد از سوي وي قطع شده بود و اجازه رسيدن شکايات به رئيس‌جمهور را نمي‌داد. هرگاه شخصي براي شکايت به اياد غزال مراجعه مي‌کرد؛ وي عکسي که در زمان حضور خود در ارتش با بشار اسد گرفته بود را به شاکي نشان مي‌داد و مردم فکر مي‌کردند که بشار اسد از اقدامات وي حمايت مي‌کند.

    در سال 2005 تحقيقي درباره قتل چهار شهروند سوري به دست اياد غزال و فساد مالي بزرگ وي در طرح تروي شهر حمص انجام شد؛ ولي غزال روزنامه‌اي را که اقدام به انتشار اين تحقيق کرد را مسدود کرد. ياد غزال طرح ديگري به نام آرزوي حمص بزرگ داشت؛ طبق اين طرح وي قصد داشت مسير زير زميني را از حمص به منقطه قصير در لبنان حفر کند؛ ولي اين طرح شکست خورد و در حال حاضر از تونل‌هاي احداثي اين طرح، براي تردد گروه‌هاي مسلح و قاچاق سلاح از لبنان به سوريه استفاده مي‌شود

    علاوه بر زمينه سازي شيوخ عربستان، نفوذي هاي پناهنده از فلسطين و اخوان المسلمين، از فساد رايج در جامعه سوريه نيز بايد به عنوان يکي از عوامل بحران فعلي سوريه نام برد.

    اين گزارش برگرفته از مصاحبه خبرنگار نسيم در سوريه تهيه شده است.
    منبع: جهان نيوز
    + علي آلياني 

    سلام

    ياللمسلمين!

    ديشب وقتي يک بنده خدايي از من پرسيد: فلاني.چرا مساله سوريه اينقد بيخدار شده، گفتمش: بخاطر خيانت اعراب آمريکايي خيانت پيشه!...

    به گزارش جهان به نقل از مشرق، در گزارش قسمت اول به نقش آل سعود در آغار بحران سوريه پرداختيم اما در اين گزارش سعي شده به خيانت‌هايي که اطرافيان اسد به وي کرده‌اند و همچنين نقش اخوان المسلمين و پناهندگان سوري در اين بحران بررسي شود.

    در شهر درعا که آتش تحولات سوريه از آنجا شروع شد، شخصي به نام عاطف نجيب که مسئوليت امنيتي شهر درعا را در اختيار داشت از نزديکان بشار اسد بود. وي در زمان مسئوليت خود با مردم به صورت استبدادي رفتار مي‌کرد و اين اقدامات را دستورات بشار اسد نام گذاري کرده بود.

    تحولات زماني شروع شد که چند کودک به دليل فضاي منفي موجود در رسانه‌ها، شعار سقوط دولت سر دادند؛ عاطف نجيب پس از دستگيري اين کودکان، ناخن‌هاي دست و پاي آنان را کشيد و اين کودکان را زنداني کرد.

    مادران اين کودکان نزد وي آمدند و خواستار آزادي کودکان خود شدند، ولي نجيب حجاب از سر اين مادران کشيد و به آنان بي احترامي کرد. پس از اين اقدام عاطف نجيب، ريش سفيد شهر درعا نزد وي آمد؛ عمامه خود را از سر برداشت و جلوي وي گذاشت و خواستار آزادي کودکان شد؛ ولي نجيب عمامه وي را لگد کرد. (شهر درعا، منطقه قبايلي است و براي ريش سفيدان احترام زيادي قائل هستند و کوچکترين بي احترامي به اين افراد مي‌تواند تبعات زيادي در برداشته باشد و اين موضوع به منزله جنگ است)

    زماني که بشار اسد از عاطف نجيب درباره اوضاع شهر درعا سوال کرد؛ وي مي‌گفت: هيچ اتفاقي رخ نداده است؛ تا زماني که مردم تظاهرات بزرگي برگزار کرده و به مرکز نيروهاي امنيتي حمله بردند و نظاميان را کشتند. روحاني وهابي موجود در مسجد عمري شهر درعا، که سال 2000 از عربستان وارد سوريه شده بود؛ طرح حمله به پايگاه نيروهاي امنيتي را اجرا کرد و به اين ترتيب جرقه بحران زده شد.

    پس از اين ماجرا آن دسته از گروه‌هايي که به صورت برنامه‌ريزي شده آماده فعاليت بودند، شروع به تحرک کردند و ورود نيرو و سلاح به سوريه از طريق لبنان، آغاز شد. شعار گروه‌هاي مسلح از ابتداي شروع تحولات اين بود که نظام بشار اسد بايد سقوط کند، زيرا يک دولت علوي است.

    مخالفان هيچ خواسته‌اي براي اصلاحات مطرح نکردند و از همان ابتدا خواستار سرنگوني دولت شدند. تحولات سوريه از ابتدا بر اساس اختلافات طايفه‌اي و مذهبي آغاز شد و از همان ابتدا در تمامي تظاهرات، ايران و حزب الله را نفرين کرده، به مساجد شيعيان و علويان حمله مي‌کردند و شيعيان را با توجيهات ديني به قتل مي‌رساندند. براي مثال در منطقه الزهرا، واقع در شهر حمص، 30 دختر شيعه را بازداشت کرده و آنها را به صورت عريان در منطقه خالديه که به منطقه سلفيان مشهور است گرداندند و به آنان لقب برده دادند.

    دليل ادامه مشکلات در حمص چند طايفه‌اي بودن اين شهر است. در ابتداي درگيري‌ها، سلفيان، 700 خانواده شيعه را مجبور به مهاجرت کرده و خانه آنها را به آتش کشيدند. هفت مسجد شيعه را با تمام وسائل از جمله قرآن‌هاي موجود در آن به آتش کشيدند و دو حسينيه را نابود کردند. سلفيان برخي از شيعيان را فقط به دليل آتکه در خانه آنان تربت امام حسين را مشاهده کرده بودند، به آنها اتهام کافري زدند و به قتل رساندند. سلفيان سوريه با ذکر لا الله الا لله، اقدام به بريدن سر علويان و شيعيان سوري مي‌کنند و مي‌گويند که ما پس از اين اقدام به بهشت مي‌رويم؛ اين موضوع يک ادعا نيست و ما تمام فيلم‌ها و عکس‌هاي موجود، اين موضوع را تأييد مي‌کند.



    * نقش برخي از پناهندگان در بحران سوريه

    از موضوعات بسيار مهم در سوريه، پناهندگان فلسطيني هستند. مدت‌ها پيش شخصي به نام شاکر العبسي در اردوگاه پناهندگان فلسطيني عين الحلوه، واقع در شهر صيدا لبنان زندگي مي‌کرد؛ وي در گذشته، عضو جنبش فتح فلسطين بود که بعدها به جمعيت فتح انتفاضه در لبنان ملحق شد.

    ا

    + علي آلياني 
    سلام
    تقديم به دوست عزيزم آقابيژن!

    مهربان باش!

    مردم اغلب بي انصاف، بي منطق و خود محورند، ولي آن ها را ببخش.

    اگر مهربان باشي تو را به داشتن انگيزه هاي پنهان متهم مي کنند، ولي مهربان باش.

    اگر موفق باشي دوستان دروغين و دشمنان حقيقي خواهي يافت، ولي موفق باش.

    اگر شريف و درستکار باشي فريبت مي دهند، ولي شريف و درستکار باش.

    آنچه را در طول ساليان بنا نهاده اي شايد يک شبه ويران کنند، ولي سازنده باش.

    اگر به شادماني و آرامش دست يابي حسادت مي کنند، ولي شادمان باش.

    نيکي هاي درونت را فراموش مي کنند، ولي نيکوکار باش.

    بهترين هاي خود را به دنيا ببخش حتي اگر هيچ گاه کافي نباشد.

    و در نهايت مي بيني هر آنچه هست همواره ميان « تو و خداوند» است نه ميان تو و مردم.

    دکتر شريعتي
    + علي آلياني 

    سلام

    عارضه بسيار بزرگيست که دامنگير اغلب خود ماها در جامعه ست و حتي خيلي از رسانه هاي رسمي و غيررسمي داخلي به اون دامن ميزنن و کسي هم متعرض اونها نميشه..

    انشاله خداوند متعال اخلاق همه ما رو خودش اصلاح کنه.

    مطلب خوبي بود و جالب و جذاب.

    موفق باشي اخوي