• وبلاگ : چرک نويس
  • يادداشت : داغترين وجالب ترين خبر اجلاس عدم تعهد
  • نظرات : 1 خصوصي ، 10 عمومي
  • آموزش پیرایش مردانه اورجینال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + علي آلياني 

    سلام.با تسليت سالروز شهادت حضرت صادق آل محمد(ع)

    به گزارش جهان، آيات قرآن و روايات اهل بيت (ع) به شدت ازسخت گيري بي جا درمعيارهاي ازدواج پرهيز داده اند، زيرا به ترويج فساد در جامعه وابتلاء جونان به آسيبهاي رواني حاصل از سرکوب غرايز طبيعي منجر مي شود.


    امام صادق (ع) فرمود: مردي نزد پدرم آمد، پدرم به او گفت: آيا همسرداري؟ گفت: نه، پدرم گفت: من دنيا وآنچه درآن است را با يک شب بودن با همسر عوض نمي کنم. سپس فرمود: دو رکعت نماز مردي که ازدواج کرده، بر نماز شب و روزه مرد مجرد برتري دارد. سپس پدرم 7 دينار به او داد و گفت: با اين مبلغ مقدمات ازدوج را فراهم کن، آنگاه پدرم افزود: رسول خدا (ص) فرمود: تشکيل خانواده دهيد ( ازدواج کنيد که رزق و روزي شما افزون شود).


    وساطت در ازدواج


    درسوره نورآيات 32 و 33 قرآن مجيد خداوند مي فرمايد: دخترها وپسرها مجرد را و غلامان وکنيزان خود را که شايسته باشند، همسر دهيد. اگرتنگدست باشند، خدا به کرم خود توانگرشان خواهد ساخت که خدا گشايش دهنده و داناست، آنان که استطاعت براي ازدواج ندارند بايد پاکدامني پيشه کنند تا خدا از کرم خويش توانگرشان گرداند.


    امام صادق(ع) مي فرمايد: هر که دختر يا پسر مجردي را همسر دهد، خداوند در روز قيامت با ديده رحمت به او مي نگرد.


    امام صادق(ع) فرمود: پيامبر (ص) مي فرمايد: ازدواج کنيد و مجردان را نيز همسردهيد. آگاه باشيد بهره مسلمان آن است که مالي را جهت ازدواج فرد مجردي هزينه کند. هيچ چيز نزد خداوند عزوجل محبوب تر از خانه اي که با ازدواج آباد شود، نيست. سپس امام صادق (ع) فرمود: خداوند عزوجل در مورد طلاق هشدار داده و مکرر اين هشدار را بيان فرمود و اين به دليل نفرت او از طلاق بود.


    صفات زن شايسته


    اميد است که اگر پيغمبر، شما را طلاق داد خدا زناني بهتر از شما به جايتان با او همسر کند که همه، مسلمان وبا ايمان، خاضع، اهل توبه و عبادت و رهسپار طريق معرفت باشند، چه باکره و چه غير باکره ( بيوه يا مطلقه).


    امام صادق(ع) به داوود کرخي هنگامي که قصد ازدواج داشت، فرمود: بينديش وجودت را کجا قرار مي دهي؟


    زن قيد و بند زندگي است، پس دقت کن که خودت را به چه چيز مقيد مي سازي، براي زنان سنجش نيست، نه براي خوبان آنها و نه براي بدان آنان. زنان خوب را با طلا و نقره نيز نمي توان سنجيد، زيرا از طلا و نقره برترند و زنان بد را با خاک هم نمي توان ارزش گذاري کرد که خاک از آنها بهتر است.


    اگر مرد با زن به خاطر زيبايي يا ثروتش ازدواج کند به همان واگذار شود واگر با زن به خاطر دينش و فضائلش ازدواج کند، خداوند زيبايي و ثروت را روزيش گرداند.


    ارج نهادن به ايده جوان درازدواج


    شخصي گويد: به امام صادق(ع) گفتم: مي خواهم با زني ازدواج کنم و پدر و مادرم مي خواهند زن ديگري را به ازدواج من درآورند، امام (ع) فرمودند: با کسي که خودت مي خواهي ازدواج کن و با آنکه پدر و مادرت مي خواهند ( و تو مايل نيستي) ازدواج مکن.