• وبلاگ : چرک نويس
  • يادداشت : داغترين وجالب ترين خبر اجلاس عدم تعهد
  • نظرات : 1 خصوصي ، 10 عمومي
  • ساعت دماسنج

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + علي آلياني 
    عشق و احساس متقابل زن و شوهر


    امام صادق (ع) فرمود: بهترين زنان شما با محبت ترين زنان نسبت به شوهرانشان و مهربان ترين مادران نسبت به فرزندانشان هستند آنهايي که در امور جنسي مطيع همسران شان هستند و دربرابر ديگر عفيفند.


    زن در روابط ميان خود و شوهرهمدلش، از سه خصلت بي نياز نيست که يکي از آن سه، اظهار عشق به شوهر با دلربايي است.


    هرگاه عشق و علاقه مردي به همسرش زياد مي شود برايمان او افزوده مي شود و هرکس محبتش نسبت به ما اهل بيت زياد شود، محبتش نسبت به زن و همسر زياد مي شود.


    حسن معاشرت متقابل زن و شوهر


    امام صادق(ع) فرمود: شوهر درروابط ميان خود وهمسرش به سه چيز نياز دارد: مدارا و خوش رفتاري با زن، تا همراهي، محبت و علاقه زن را جلب کند. خوش اخلاقي با زن، با بدست آوردن قلب و پيراستن ظاهري اش در مقابل ديدگان و گشاده دستي با او، زن نيز در روابط خود با همسرش به سه ويژگي نياز دارد: خود را از هر پليدي دور نگه دارد تا آنجا که شوهرش درهر حالتي خوش يا ناخوش به او اطمينان کند و متعهد بودن زن تا به هنگام خطا، شوهر به او توجه کند. اظهار عشق و علاقه به همسرهمراه با دلربايي وظاهري جذاب دربرابر ديدگان او انسان درخلال برآوردن نيازهاي منزل و عيال به سه چيز نيازمند است، حتي اگر آن چيزها با طبع اوسازگار نباشد با يکي از آنها معاشرت نيکوست. خداوند رحمت کند مردي که روابط ميان خود و زنش را نيکو قرار مي دهد.


    نهي از بد رفتاري شوهر با زن


    به امام صادق(ع) عرض شد، مردي به زنش گفت تو هنگام ازدواج با من دوشيزه نبودي، حضرت فرمودند: بايد آن مردي به دليل تهمتي که به زن خود زده، کتک بخورد، سوال شد: ولي مرد سخن خود را دوباره تکرار کرد. حضرت فرمودند: اين مرد کتک مي خورد به ميزاني که ادب شود نه آنکه حد بر او جاري شود. اين عمل صورت مي پذيرد تا شوهر، همسر با ايمان خود را با تهمت زدن، آزار نرساند.


    نهي از بد رفتاري با شوهر


    امام صادق (ع) فرمود: سه چيز زندگي را تيره و تار مي کند، سلطان ستمگر، همسايه بد، زن بد دهان و فحاش.


    شومي وبدي درسه چيز است: که يکي از آنها زني است که مهريه اش زياد باشد و نسبت به شوهرش بد رفتاري کند.


    نقش زن و شوهر در پوشاندن عيوب و آراستن يکديگر به جمال باطني


    امام صادق (ع) فرمود: پنج خصلت است که هر کس يکي از آنها را نداشته باشد پيوسته در زندگاني کمبود دارد، عقلش از ميان مي رود و قلبش مشغول مي شود، يکي از آنها وجود همدم و همراه مناسب است. راوي گويد گفتم: همدم همراه کيست؟ آن حضرت فرمودند: زن صالح( شايسته).


    امام صادق(ع) فرمود: علي و فاطمه دو درياي عميق از علم هستند.


    زن وشوهرها در بهشت


    هم و ازواجهم علي الارائک متکئون سوره يس آيه 56


    ايشان همراه به همسران خود ( در بهشت) در سايه هستند وبر سرير ها تکيه زده اند.


    کساني که خود و همسران شايسته آنان داخل بهشت مي شوند و ملائکه نيز از هر دري برآنان وارد مي شوند، درحالي که مي گويند: سلام بر شما به سبب صبري که کرديد، پس خوب خانه آخرتي نصيب شما شد. (سوره رعد آيه 24 و 23)


    امام صادق(ع) فرمود: هنگامي که مومنان در آستانه درها (مواقف قيامت) محاسبه مي شوند، همسرانشان در انتظار آنها هستند همان گونه که دردنيا در آستانه در، منتظر آنها بودند. پس فرستاده اي به زنان بشارت مي دهد و مي گويد: به خدا قسم فلاني از حساب معاف شد. زنان مي گويند: به خدا؟ پس گفته مي شود: به خدا او را ديدم که از حساب معاف شد و هنگامي که نزد همسران شان مي آيند آنها به او تبريک گفته، مي گويند: در دنيا کسي جز ما استحقاق اينکه خانواده تو باشد را نداشت.