• وبلاگ : چرک نويس
  • يادداشت : رسانه درد آور
  • نظرات : 0 خصوصي ، 9 عمومي
  • ساعت ویکتوریا

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + علي آلياني 


    سلام دوست من

    بروز نيستي!

    اين مطلب خيلي جالب و عبرت آموزه:

    در روزگاري که بهانه هاي بسيار براي گريستن داريم
    شرم خنديدن، به تمسخر هم ميهنان را بر خود نپسنديم.
    کار سختي نيست نشنيدن، نخواندن و نگفتن لطيفه هاي توهين آميز...
    با اراده جمعي، اين عادت زشت را به يک ضدارزش تبديل کنيم.
    رخشان بني اعتماد


    يک روز يه ترکه...

    اسمش ستارخان بود، شايد هم باقرخان... ؛



    خيلي شجاع بود، خيلي نترس... ؛

    يکه و تنها از پس ارتش حکومت مرکزي براومد، جونش رو گذاشت کف دستش و سرباز راه مشروطيت و آزادي شد، فداکاري کرد، براي ايران، براي من و تو، براي اينکه ما تو اين مملکت آزاد زندگي کنيم.


    يه روز يه رشتيه...

    اسمش ميرزا کوچک خان بود، ميرزا کوچک خان جنگلي؛



    براي مهار کردن گاو وحشي قدرت مطلق شاه تلاش کرد، براي اينکه کسي تو اين مملکت ادعاي خدايي نکنه؛ اونقدر جنگيد تا جونش رو فداي سرزمينش کرد.


    يه روز يه لره...

    اسمش کريم خان زند بود، موسس سلسله زنديه؛



    ساده زيست، نيک سيرت و عدالت پرور بود و تا ممکن مي شد، از شدت عمل احتراز مي کرد.


    يه روز يه قزويني...

    به نام علامه دهخدا ؛



    از لحاظ اخلاقي بسيار منحصر بفرد بود و ديوان پارسي بسيار خوبي براي ما بر جا نهاد.


    يه روز ما همه با هم بوديم...، ترک و رشتي و لر و اصفهاني ...

    تا اينکه يه عده رمز دوستي ما رو کشف کردند و قفل دوستي ما رو شکستند... ؛

    حالا ديگه ما براي هم جوک مي سازيم، به همديگه مي خنديم! و اينجوري شاديم!



    اين از فرهنگ ايراني به دور است

    از وبلاگ انسان کپي برداشتم. اونم از فيس نما برداشته.نويسنده ي اصلي مجهول ميباشد

    + افسانه 
    همه ما ميدونيم طنز با لودگي وتمسخر فرق ميکنه ولي متاسفانه رسانه ملي اهميتي نميده...
    پاسخ

    اميدواريم روزي تغييرات اساسي انجام بشه
    موفق باشيد.

    سلام از اينکه به وبلاگ من امدي متشکرم مطلبت خيلي خوب بود
    + علي آلياني 
    برخي شيوخ عرب با سوء استفاده از وضعيت پناهندگان سوري در کشورهاي مختلف دختران نوجوان سوري را به صورت رايگان به عقد خود در مي‌آورند.

    به گزارش جهان به نقل از فارس به نقل از عربي پرس، رسانه هاي خبري اين روزها از انتشار پديده اي در نواحي مرزي سوريه در کشورهاي همسايه خبر مي دهند که به علت اوضاع بد آوارگان سوري ايجاد شده است، اين پديده شامل موج پيشنهادات ازدواج از سوي جوانان عرب در کشورهاي همسايه است که از طريق سايت هاي اينترنتي و ساير راههاي ارتباطي به اطلاع آوارگان سوري مي رسد، آوارگان سوري که به علت ترک کشور خود در وضعيت بدي در مرزها به سر مي برند، نيز به علت عدم داشتن درآمد و براي محافظت از دختران خود سعي مي کنند با هزينه هاي ناچيز آنها را به عقد جوانان عرب در بياورند.



    در اين راستا صفحه فيس بوک با عنوان «دختران سوري همراه با انقلاب» مملو از درخواست هاي اينچنيني شده، البته اين جوانان هدف اصلي خود را محافظت از اين دختران بيان مي کنند، اما چيزي که در محافل اردني و ترکيه و لبناني شنيده مي شود، اين است که جوانان مي خواهند با بهايي ناچيز به يک «حوري از حوريان شام» دست پيدا کنند. تعداد اين در خواست ها در صفحه مذکور به حدي رسيده است که طارق الجزايري مدير اين صفحه از کاربران خواست تا اين پيام ها را ارسال نکنند، وي البته ادعا کرد که اخبار مربوط به انتشار اين پديده در مرزهاي اردن ،لبنان و ترکيه صحت ندارد.



    اين در حالي است که روزنامه اردني الدستور اخيرا در مقاله‌اي نوشت که هر جايي که در اردن مي‌نشينند، صحبت از دختران سوري است که مي‌توان با پرداخت صد يا دويست دينار با آنها ازدواج کرد، براي اين کار تو تنها بايد به المفرق يا عمان يا الرمثا بروي و يکي از «حوريان شام» را انتخاب کني، خانواده هاي آنها فوري و بدون شرط و با مهريه اي عادي حاضرند او را به ازدواج تو درآورند.



    گزارش ديگري از اردن نيز نشان مي‌دهد که درخواست هاي سعودي‌ها نيز از طريق سفارت اين کشور در اردن براي ازدواج با دختران نوجوان سوري مقيم اردن افزايش يافته است.



    البته نمي‌توان به آمار دقيقي از ازدواج اين دختران در کشورهاي همسايه دست يافت، اما چيزي که مشخص است، اين است که درخواست‌ها براي ازدواج با اين دختران بويژه در سنين 14 و 15 سال به شدت افزايش يافته است. اين افزايش نگراني هاي شبکه هاي انسان دوستانه را برانگيخته است. «دومينيک هايدي» نماينده محلي يونيسف در اين زمينه مي گويد که اين صندوق مشکل دختران نوجوان سوري را در اردن درک مي کند و نسبت به ازدواج زودهنگام آنها نگران است.



    مني غانم فعال سوري و دبير جريان سازندگي دولت سوريه در اين زمينه مي گويد که اطلاعات دقيقي از اين موضوع ندارد، اما احتمال بروز اين حالت بعيد نيست، چرا که زنان معمولا در چنين درگيري هاي مسلحانه اي قرباني مي‌شوند، طبيعت مردسالارانه جامعه نيز که همواره مي خواهد از جايگاه زن براي منافع شخصي خود استفاده کند، چنين اجازه اي را مي دهد.



    «ينار محمد» فعال عراقي نيز در اين رابطه مي گويد بعيد نيست دختران سوري نيز سرنوشتي مانند زنان عراقي داشته باشند که در بين سالهاي 2005 تا 2009 با قيمت‌هاي بسيار پايين در کشورهاي خليج فارس خريد و فروش مي شدند.

    + علي آلياني 

    در پي تخريب مقبره و حرم «عبدالسلام الاسمر» از نوادگان امام حسن مجتبي(ع) از معروف‌ترين امامزادگان قاره آفريقا بسياري از علما و رهبران مصري اين اقدام وهابيون را بشدت محکوم کردند.


    به گزارش جهان به نقل از ابنا، تخريب اماکن مورد احترام مردم در ليبي به دست وهابيون و سلفيون ـ بويژه تخريب حرم «جناب عبدالسلام الاسمر» از نوادگان امام حسن مجتبي(ع) ـ خشم مسلمانان جهان، اعم از سني و شيعه را برانگيخته است.


    «دكتر علي جمعه» مفتي عام مصر نيز با صدور بيانيه شديداللحني، ضمن محكوم كردن اين اقدام تصريح كرد: "سلفي ها، خوارج زمانه و سگ هاي جهنم هستند كه با تخريب بيوت خداوند و مقدسات مسلمانان، در زمين فساد مي كنند".


    در ادامه اين بيانيه آمده است: "آنها با تخريب تمدن اسلامي تلاش دارند تا مردم ليبي را به فتنه مذهبي و جنگ هاي داخلي مشغول سازند.


    مفتي مصر حادثه اخير در ليبي را با اقدامات خشونت آميز دوران جاهليت مقايسه كرد و تصريح نمود: "هر مسلماني بايد با کلام و عمل در برابر اين گونه اقدامات ايستادگي كرده و مسئولان ليبي نيز بايد نسبت به آن واكنش نشان دهند".


    علي جمعه اين حرکت وهابيون را اقدامي مجرمانه خواند و از مسئولان ليبيايي نيز خواست که حد محاربه را بر عاملان آنها جاري کند چراکه آنها مبلغان گمراهي و تکفير مسلمانان هستند که با زبان خود آتش فتنه مذهبي را روشن کرده‌اند.


    گفتني است در ايام سالگرد تخريب قبرستان بقيع، معروف‌ترين امام زاده شمال آفريقا و بزرگترين محل تجمع محبان اهل بيت(ع) توسط وهابي هاي و سلفيون ليبي و با استفاده از ماشين‏هاي سنگين، با خاک يکسان شد.


    ولي اين فاجعه به اين جا ختم نشد و وهابي‌ها مزار اين امامزاده شريف را تخريب و عمل قبيح نبش قبر را انجام داده و به جسد ايشان جسارت‌ روا داشتند.


    حرم «عبدالسلام الاسمر» از نوادگان کريم اهل بيت امام حسن مجتبي(ع) به عنوان بزرگترين قطب زيارتي شيعيان در کشور ليبي و شمال آفريقا به حساب مي‌آمد که اين واقعه عظيم در آن رخ داده و جهان اسلام را در بهتي عظيم فرو برده است.


    پيش از اين نيز مردم ليبي در تظاهراتي اعتراض آميز، دولت اين كشور را كه اين حملات را به گروههاي افراطي سلفي نسبت مي دهند، به بي توجهي به تخريب امکان مقدس متهم کرده بودند.


    شايان ذکر است سلفيون پس از انقلاب مصر در آن کشور نيز اقدام به حمله و سوزاندن برخي ضريح‏هاي مقدس کردند و حتي قصد حمله و تخريب "مقام رأس الحسين(ع)" را هم داشتند که با مقاومت مردم و واکنش شديد «علي جمعه» مفتي مصر و نيز «احمد طيب» شيخ الازهر عقب نشيني کردند.

    + علي آلياني 

    سلام

    مشکل ما اينجاست که مفاهيم در اينطور جاها قلب ميشن. وقتي هزل و دلقک بازي و بعضن تمسخر بزرگترها به عنوان طنز و شوخ طبعي مطرح ميشه، خب نتيجه هم بهتر از اين نيست!

    البته در بقيه مفاهيم رفتاري هم مبتلابه اين بليه عظيم هستيم.

    خدا کنه که دقت کنيم در تطبيق مفاهيم رفتاري و اخلاقي، که اين مشکلات از بين برن.

    با عرض سلام خدمت شما
    گروه اينترنتي رهروان ولايت با همکاري وبلاگ گروهي حجاب و عفاف، جنبش اينترنتي حجاب و عفاف را راه اندازي کردند از‌اين‌رو،‌ از تمامي فعالان فضاي مجازي دعوت مي کنيم با قراردادن لوگوهاي«جنبش اينترنتي حجاب و عفاف» در پايگاه هاي اينترنتي و وبلاگ هاي خود و همچنين انتشار و بازنشر مطالب مربوط به اين جنبش همچون يادداشت،مقاله، دلنوشته، عکس، کليپ، پيامک و... ما را در اين امر خطير ياري فرمايند و نام خود را در زمره خادمين حضرت فاطمه زهراء سلام الله عليها ثبت فرمائيد .
    ضمنا جهت دريافت کد لوگو به آدرس زير مراجعه فرمائيد و پس از درج لوگو در بخش نظرات اعلام نمائيد تا پايگاه شما نيز در صفحه جنبش حجاب و عفاف لينک داده شده و خبر پيوستنتان به جنبش در بخش اخبار سايت درج گردد.

    سلام از وبلاگتون ديدن  گردم  موفق  باشين
    پاسخ

    ممنونمبيشتر سربزنيد ونظرات سازندتونو بزاريد